Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 16 maja 2015

Czar orientu na Warmii - czyli Farsha Cafe

Olsztyn codziennie mnie zaskakuje. Raz negatywnie - gdy okazuje się, że muszę iść do pracy okrężną drogą, bo akurat komuś zamarzyły się tramwaje. Innym razem pozytywnie, gdy mija Kortowiada, a górki nie zalewa wielki deszcz :)

Tym razem jednak zaskoczył mnie w taki sposób, że zastanawiałam się ,,Jak mogłam wcześniej tego nie odkryć". Jaki sposób obrało moje miasto bym zbierała szczękę z podłogi? Kulinarny!

Olsztyn zaskoczył mnie od kuchni! Bo jeżeli chodzi o olsztyńskie puby, restauracje czy kawiarnie, to myślałam, że byłam już wszędzie! A jednak nie. Pewnego razu trafiłam bowiem do całkiem mi nieznanej Farsha Cafe, która już od progu przywitała mnie orientalnym wystrojem i zapachem,




Weszłyśmy tam z Olą z bloga Do utraty tchu w pewien zimny deszczowy dzień. Byłyśmy zmarznięte i miałyśmy ochotę na gorącą herbatkę. Okazało się, że Farsha to miejsce wprost idealne na spełnienie takich marzeń :)

W pomieszczeniu, w którym stały stoliki znajdował się bowiem piec - pełen ognia i buchający ciepłem! Coś niesamowitego i tak pozytywnie nastrajającego, że od razu nasza sympatia do tego miejsca wzrosła o 100%.



Dodatkowo oczarował nas wystrój - mnóstwo kolorowych obrazów, koralików, pamiątek z podróży, rzeźb, poduszek. Jak w orientalnym pałacu! 





I co najważniejsze - przepyszny deser i herbatka! Wypiłyśmy herbatę po arabsku - mocny wywar połączony z dużą ilością cukru i kardamonu. Idealnie rozgrzewająca opcja! A do tego ciasto z różą, daktylami i pyszną pianką. Wszystko podane w bardzo oryginalny sposób, który na pewno Wam się spodoba!




No i nie można zapomnieć o przemiłej obsłudze! Poczęstowano nas również beduińskim chlebkiem o ciekawej konsystencji i smaku - przypominał mi ostrego grubego naleśnika :) Trzeba spróbować!


Wielkim plusem tego miejsca jest także fakt, że często odbywają się tu spotkania ludzi zainteresowanych szeroko pojętą kulturą - wernisaże, koncerty, wieczorki poetycki i autorskie. Świetny sposób na rozwijające spędzenie czasu!

Tak więc odkryłyśmy kolejne miejsce gdzie warto zaglądać :) Gdybyście chcieli znaleźć więcej info, to zapraszam na fb Farsha Cafe :)

Pozdrawiam!
Kasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz